Hoe maak je een aantrekkelijke offerte?

Hoe maak je een aantrekkelijke offerte?

Van kunstenaar naar creatief ondernemer Reading Hoe maak je een aantrekkelijke offerte? 5 minutes Next Een goede branding, hoe doe je dat?

Het belangrijkste gedeelte binnen een onderneming… de closing.

Maar wat bedoelen we met een closing? In ondernemen of het leiden van een bedrijf zijn klanten een drijvende factor, dit kunnen consumenten zijn, of andere bedrijven. Maar wat zijn dingen die jij nu kan doen, om ervoor te zorgen dat je meer klanten kan closen? Zoals ik eerder al zei is er een belangrijke factor die meespeelt in de closing, dit is hoe jouw offerte eruitziet.

 Offertes zijn vaak het startpunt van een samenwerking tussen ondernemer en klant, tussen verkoper en consument. Een offerte is op een hoop manieren een ijkpunt voor toekomstige business tussen deze twee partijen. Dit vooral omdat de letterlijke deal tussen deze twee vaak in de offerte staat. Maar er zijn nog veel meer factoren die meespelen in het creëren van een goede offerte. Factoren die, als ze goed worden uitgevoerd en ingezet, de kans op een closing en succesvolle samenwerking kunnen verhogen.

Welke factoren verhogen jouw kans op een closing?

Het uiterlijk en de huisstijl van een offerte is een manier hoe jij je bedrijf kan profileren bij (eventuele) klanten. Dit op zich is iets wat meespeelt in de closing. Maar als je dit goed aanpakt kan je dit ook gebruiken om jezelf te onderscheiden van hoe andere bedrijven hun offertes ontwerpen. Dat brengt ons ook meteen bij de volgende manieren…

Onderscheid in ontwerp is één ding wat je kan gebruiken, hiermee kun je je positie tegenover de concurrentie ook tegelijkertijd verbeteren. Zo heb je twee vliegen in 1 klap. 

En er zijn nog veel andere factoren die meespelen in het maken van een goede offerte die aantrekkelijk is voor je klanten, deze kan je hier bekijken. Een makkelijke oplossing om dit allemaal in één keer te verwerken is door gebruik te maken van templates. Je kan deze templates allemaal makkelijk aanvullen met informatie en waardes die voor jou relevant zijn, je kan dit ook efficiënt en creatief doen met een A.I. Tekstschrijver. Het probleem is dat dit op het internet nagenoeg niet te vinden is. Behalve op Offorte.

Hoe maak jij jouw eigen conversieverhogende offerte met Offorte?

Bij Offorte kun je gebruikmaken van 13 functies die jou helpen met het samenstellen van een conversieverhogende offerte. Één van de meest voordelige voor jou uit dit rijtje is de A.I. Tekstschrijver. Dit systeem zorgt ervoor dat jij snel en gemakkelijk teksten kan laten schrijven om te gebruiken in je offerte. Super efficiënt. Maar hiernaast kan je met deze bot ook hele nieuwe ideeën samenstellen. Hoe werkt het? Je voert simpelweg de waardes in die bij jouw bedrijf en overeenkomst horen, en het systeem genereert een tekst voor je. En als er een tekst tussen staat die jou aanspreekt, dan sla je hem heel simpel op in het systeem. Zo kan je steeds afwisselende offertes maken met goede teksten, en is het allemaal super efficiënt! 

In combinatie met dit kan je een unieke template samenstellen voor de lay-out en het design van je offerte die perfect aansluit op je huisstijl. Maar ook als je hier geen tijd voor hebt, dan kan je ook kiezen uit één van de 12 professioneel samengestelde templates voor allerlei verschillende soorten branches. Hiernaast kan je alle insights en statistieken bekijken van je offerte. Hoe gaan klanten ermee om? Hoe vaak hebben je klanten de offerte geopend en doorgekeken? Welk gedeelte wordt het meest gelezen en vindt de klant het belangrijkst? En als een klant een tijd niet heeft gereageerd, dan krijg je een melding van het systeem tijdens de perfecte timing voor een follow-up.

Dus, wat kan Offorte voor jou betekenen?

Door middel van een goed op maat gemaakte offerte en een scherp en goed uitgedacht aanbod voor de potentiële klant. Samen met de design opties die Offorte biedt om je bedrijf zo goed mogelijk te profileren, en je huisstijl zo goed mogelijk naar voren te brengen. Heb jij alles wat je nodig hebt om je conversie op een simpele en snelle manier te verhogen. 

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden van alle 13 functies die worden aangeboden in het standaard pakket. Voor slechts 15 euro per maand extra kan je gebruikmaken van nog 10 extra functies, eén hiervan is dat je een eigen domeinnaam en email domein krijgt. Plus het aantal geregistreerde gebruikers gaat van 1 naar maximaal 5, en het aantal offertes wat je aan kan maken per gebruiker gaat van 200 naar 2000+. Of claim nu een gratis 14 dagen durende proefperiode waarin je alle voordelen tot in de details kan bekijken en gebruiken.

Klik hier om te kijken wat beide pakketten te bieden hebben voor jou.